Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Duit dan kepakaran

Antara pelajar uMS-KAL yg berjaya

Saya pernah belajar di UMS-LIC dalam Multimedia Technology course. UMS_LIC adalah University Malaysia Sabah Labuan International Campus. Terdapat 2 bahagian course iaitu SSIL dan SPKAL. Dan Multimedia Technology course ditawarkan untuk SSiL. Pelajar SSIL yang ingin menamatkan pengajian mestilah menyiapkan dan mempersembahkan hasil kerja untuk final year.

Pertama sekali kami semua mesti membuat proposal untuk semester pertama akhir. Projek yang sebenar pula mesti dipersembahkan pada semester kedua akhir. Setiap pelajar mesti membangunkan projek sepertimana yang telah digariskan di dalam proposal yang dihantar. Projek tersebut dibuat secara individu. Dalam 4 minggu terakhir, masing2 masih buntu dengan projek yang mesti dipersembahkan.. 3 minggu terakhir, seorang kawan saya iaitu Rose Nadia telah menukar idea asal kepada idea baru.

Dengan kekreatifan yang dimiliki dia telah mencadangkan untuk membuat docu-drama kerana dia kurang berminat untuk membuat cd-interaktif. Oleh itu, dia terpaksa mengubah proposal last minute. Bermakna dia membuat dua kerja dalam masa yang singkat. Dengan bantuan rakan- projek dapat disiapkan. Tajuk docu-drama adalah 7 tabiat pelajar ums-kal. Dengan adanya hasil kerjasama pelajar ums-kal dan lecture akhirnya final year project dapat disiapkan.

Pada hari presentation, dia berjaya mempersembahkan projek tersebut dangan yakin dan telah mendapat A untuk projek tersebut. Selepas habis study dia mencuba nasib dalam pertandingan docu-drama yang telah dianjurkan oleh Astro..Dia telah mempertaruhkan final year projek. Hasilnya....

Dia dapat 10 ribu.wauuuuuuuuu. Fantastic…So, ape yg sy nk bgtau dsini...kt mesti percaya pada ape yg kt lakukan.Jika org lain boleh knp kt tdak? Mcmmn pun susah kt kna hadapi dan jangan sesekali mengharapkan org lain untuk menyiapkan kerja kita. Berusaha selagi daya.

Disini sy nk ucapkan..tahniah. Sy turut berbangga di atas kejayaan awak.


Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

No comments: