Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Antara Cinta dan maut


" Awk gadis yang baik, pandai jaga diri, Jangan tertekan krn sy sbb sy tahu sy xlayak.Sy tahu, siapa saya.. Sy syg awk, cuma awk xde langsung syg kat sy. Sy bukan mintak awk syg sy 100%, 1% pun dah dikira sbg bsar. Sy tahu sy sakit.Xde mkna nk hidup".

Ini adalah antara kata2 yang dilafazkan oleh seorang jejaka yang tidak pernah mengalah dalam memenangi hati gadis yang dicintainya. Tp, dia salah. Dia tdak sepatutnya berckp mcmtu..Bukankah bunga bukan sekuntum. Dan setiap kita yang dilahirkan didunia ini ada maknanya. Jangan dikesali apa yang berlaku. Cintailah Allah sepenuhnya, kerana kamu tdak akan kecewa walaupun kehilangan cinta drpd gadis itu.



Dari dahulu, mendengarkan suaranya,
Siapakah itu, intan atau permata,
Lalu Kutulis kata2 pujangga
Menghiasi isi hatiku..
Hanya untukmu.
Luas lautan , usah cuba diduga.
Jadi ingatan, teman sbg pedoman.
Namun kuterus cuba mendekatimu..
Tetapi aku tertewas, kita tak serupa

Kau bandingkan ku dgn kekayaan,
Ternyata aku ketinggalan, walau ikhlas menyintaimu.
Kau hina tanpa rasa simpati
Masih kedengaran, nista yang kucari,
Baru kini aku sedari,
bkn mudah untuk melewati,
Sememangnya aku bersalah tidak mengerti,
Ku antara sejuta yang meminatimu.
Terlanjur menyinta dengan tulus suci
Tanpa jwpn pasti,
Terlanjur menyinta,
tanpa jawapan pasti..



Inilah antara bait2 kata irama lagu dari seorang jejaka kepada gadis yang dicintainya..Sayang seribu kali sayang jejaka ini tidak dapat memenangi hati gadis tersebut. Lantaran sikapnya yang tidak mnyenangkan gadis itu..Dan dia seharusnya pasrah menerima kenyataan yang dia sudah tidak ada peluang lagi untuk mendekati gadis itu...
Dan dia juga harus berpaling kpda cinta Allah.




"Biarlah hati ini kosong drpd cinta manusia, Nak cari cinta yang hakiki dahulu...."(19March2009).

Dan inilah sms yang kuterima dari seorang teman yang juga tidak dapat memenangi hati gadis yang dicintainya.Lantaran mungkin sikapnya yang kurang menyenangkan gadis itu atau ada sbb yang tetentu..Aku harap dia sentiasa tabah dalam menempuhi hidup ini kerana cinta Dia(Allah) adalah cinta hakiki yang akhirnya membawa bahagia....Dgn cinta Allah, dia akan mendapat cinta yang tulus ikhlas drpd mkhluk bernama manusia..



Dan aku sangat simpati terhadap jejaka2 ini. Maut menanti manusia pada bila2 masa saja. Abangku adalah salah seorang bekas pesakit cancer otak. Dan dia pula langsung tidak mengharapkan cinta drpd seorang manusia, kerana dia tahu tidak ada org yang sanggup menerimanya..Dan yang paling penting dia xmahu membebankan wanita yang akan berdampingan dgnnya. Tp, klu ada yang sudi, mungkin dia akur dgn ketentuan Tuhan.Dan aku sangat mengerti perasaan dia.



Kadang2 aku juga tidak faham dgn sikap manusia, terlalu melihat pada yang zahir, yang duniawi sahaja. Kalau seseorang itu sakit@miskin sudah tentu akan direject awl2 lagi. Kita tahukah bila maut yang menanti kta? Mungkin orang yang sakit itu mautnya lebih lambat dr kt! Mungkin juga org yang miskin itu, akhirnya akan bertukar menjadi kaya! Sebenarnya semua terserah kpdNYA. Aku juga kdg2 tidak terlepas drpd melihat pada yg zahir..Walhal benda2 tu sume bukan penilaian di mata Allah.



Dan drpd apa yang dipaparkan sebenarnya banyak memberi pengajaran kepada aku..Bahawa, walau apapun yang berlaku, akhirnya kt harus kembali kpd Allah S.W.T.Aku harap aku takkan pernah merasa kecewa sepertimana jejaka2 ini. Aku ingin menjadi seperti abangku, yang begitu tabah dalam menempuhi hidup. Aku tdak suka jejaka2 yang cengeng& manja.. Mempunyai perasaan yang begitu ampuh. Cepat mengeluarkan airmata. Itu bukan sifat lelaki sejati seperti abang aku.. Walaupun sakit, dia sedar kedatangannya dimuka bumi ini banyak memegang amanah Allah. Dia diturunkan ke bumi ini sbg khalifah yang berusaha sedayanya selagi mampu untuk mntdbir alam ini dgn sebaik2nya.


Apa yang penting, aku mesti tabah.. Biar apapun yang berlaku, diri mesti kuat, hati mesti teguh..Harus diingat, bahawa cinta Allah adalah cinta yang sebenar2nya.. Tidak pernah pudar ditelan dek masa..Dan aku akan berusaha untuk mencintai Dia sepenuh hatiku... Terima kasih Ya Allah kerana telah memilih aku sbg antra yg memegang amanahmu untuk menghuni alam ini.Masukkan aku dikalangan hamba2 yang sentiasa mendapat rahmatMu.InsyaAllah.Amiin
Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

No comments: