Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Apa nak jadi..Dunia..dunia...


Hisy. Mlm td sy dikejutkan dgn satu berita yang buruk. Mcmmn sy blh teradd org yg tidak bermaruah. Dia btl2 tidak bermaruah.Tidak ada sedikitpun rasa malukah dalam diri? Andai diri tidak punya rasa malu, janganlah melibatkan org lain. Shamsul Alam! Itulah nama samaran/nama sbnr yang telah mencemarkan ruangan facebook sy..Nasib baik ada yang prihatin dgn keadaan facebook sy yang tercemar. Dan meminta sy cpt2 membuang gambar yang memalukan lagi menjijikkan. Huh! Manusia zaman sekarang. Sudah boleh disamakan dengan binatang.Dimanakah rasa malu mereka. Dimanakah iman dan agama mereka?


Manusia zaman sekarang ternyata sudah jauh menyimpang daripada ajaran agama.. Tiada lagi adab dan sopan..Kalau sy mengatakan mereka yang tidak maruah itu binatang, sudah tentu mereka akan marah. Tidakkah betul apa yang sy perkatakan? Pergaulan yang terlalu bebas. Anak-anak tidak kenal ayah mereka..Mereka melakukan perbuatan terkutuk secara terang-terangan. Apa nak jadi dgn duniaku? Maksiat menjadi kebiasaan. Aku jadi malu kpd diri sendiri. Anak bangsaku sudah rosak! Aku jadi tersepit ditengah2 kerosakan akhlak manusia. Ah, bencinya hidup dalam manusia yang penuh dgn kesesatan.



Kerana gambar bodoh itu, sy jadi tersangat malu..Dimanakah hilangnya maruah sbg manusia? Betullah semasa di Syurga dahulu. Malaikat agak membangkang dgn penciptaan manusia.. Namun, Allah lebih mengetahui segalanya. Malaikat akur dgn kejadian manusia, meskipun Syaitan tidak pernah seia kata dgn makhluk bernama manusia kerana kepatuhannya kepada Yang Maha Mencipta.. Sekarang, kita lihatlah terbuktilah kata malaikat. Manusia telahpun melakukan kerosakan demi kerosakan di muka bumi. Tapi, Allah lebih mengetahui segalanya. Jadi, dimanakah ketaatan kita kpd pencipta. Sedangkan malaikat yang tercipta drpd cahaya sangat mentaati Allah? Tidak sedarkah kita kejadian kita drpd apa? Begitu sombong kita yer! Langsung tiada rasa malu kepada malaikat.


Nak menyalahkan org, mmg menyalahkan pun. Tp, diri sendiri pun salah juga. Confirmkan aje sape2 yg add..Lpas ni kena lbh hati2lah. Tp, bnda2 mcm ni…xmustahil pisang boleh berbuah 2 kali…hurmm….


ps:(Terima kasih di atas keprihatinan awk pada sy,memberitahu berkenaan pencemaran seorang manusia yang tidak bertanggungjawab terhadap laman facebook kepunyaan sy, sy sngat menghargainya)...
Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

1 comment:

Ahmad Zulfadhli said...

nie sebagai pengajaran kepada kite semua.. jangan senang2 je nak approve orang yang kita x kenal.. :)

Putera Melaka,
Blog - http://www.puteramelaka.co.cc/
Laman Web Stormreaders - http://www.stormreaders.co.cc/
Kedai Buku "Online" Stormreaders - http://www.stormreadersstore.co.cc/

Dapatkan maklumat mengenai syarikat Stormreaders, produk2 ilmiahnya & cara untuk menjadi pengedar di http://www.stormreaders.co.cc/ sekarang!