Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Ketakutan dalam diri...

Ketakutan !!
Ketakutan pada Allah melambangkan ketakwaan. Dan sememangnya patut ade dalam diri kita untuk takut. Tapi, kita janganlah takut untuk berbuat kebaikan. Jangan takut untuk berjuang selagi kita hidup selagi itulah memerlukan perjuangan.

Dalam kehidupan ini, aku paling takut diri ini melakukan sesuatu yg tidak menyenangkan.. Paling takut diri ini menyakiti hati org. Dan dalam ketakutan ini, aku kdg2 terleka.. Ade je hati yg terasa dgn sikapku.. bermcm sikap aku yg tdak menyenangkan org..Bermcm2 sikap aku yg meloyakan org yg melihat.

Aku berusaha untuk membuat yg terbaik. Tp, entah mcmmn masih belum memuaskan hati org.. Mungkin aku rasa aku dah buat yg terbaik, tp yang sebenarnya dimata orang, aku hanya sekadar berpura2.. Aku kurang memberi perhatian pada mereka yang menasihati aku.... Ibarat mencurah air ke daun keladi....aku tdak pernah berubah!! kata mereka..

Lalu, harus bagaimana lagi aku perlu lakukan andai ade saje perbuatan aku, yang membuatkan mereka benci dgnku..?
Bagaimana aku boleh yakin bahawa aku boleh memberi kebahagiaan kepada insan yang mengharapkan kehadiran aku di dalam hidupnya??

Dapatkah aku memberi kebahagiaan kpada insan itu?? Sebab itulah, aku kdg2 mengecewakan insan yg ingin berdampingan dgnku.. Aku tdak yakin terhadap diri sendiri....aku tidak yakin yang aku boleh membuatkan insan itu gembira, bahagia dgn kehadiran aku dalam hidupnya..

Andai boleh dipercepatkan, ingin saje aku pergi dari hidup mereka. Tinggalkan dunia ini...Pergi kemana2 saje, asalkan jauh drpd mereka.Mungkin dengan sepeninggalan aku, mereka boleh merasakan bahagia..Tanpa melihat kewujudan aku, mereka boleh hidup dengan gembira.. Tp, masih begitu banyak dosa dan hutang yang berbaki..aku harus bertahan kerana itu.. Kerana aku masih hamba Allah yg lemah.. hamba yang perlukan pengampunan drNya..

Kepada mereka yang tidak senang dengan kehadiranku, maafkan aku..Aku tdak pernah berubah! Aku berusaha tp, masih lagi tidak berubah, maaafkan aku.. Aku tahu walau jutaan maaf yg kupinta, mereka masih terluka, apa lagi yang harus aku katakan! Sebelum aku pergi tinggalkan dunia ini, aku harap sgt2, jgn biarkan aku pergi dgn seribu kekesalan, jgn biarkan aku pergi dgn rasa bersalah yang mendalam. Aku mohon!!

AKU XLAYAK UNTUK BERSAMA KALIAN. DAN TUHANKU, AKU TAU AKU INSAN LEMAH.....
Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer