Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Balik kampung-11092009

Islamic Greeting Card by Alhabib. Visit www.al-habib.info for more greeting cards like this!




Pejam celik, sedar xsedar hanya tinggal 10 hari je lagi kita bersama Ramadhan. Masa begitu pantas berlalu..Kesibukan kerja seolah-olah tidak terasa apabila saat demi saat meninggalkan kita tanpa kita sedari...Apabila dihitung-hitung, sepantas apakah kita mengimarahkan bulan yang penuh dengan keberkatan ini? Hanya diri kita yg mampu menjawabnya..



Bermula dari detik ini, lagu-lagu raya mula berkumandang di corong-corong radio. Bahang Syawal kian mendekat. Panggilan telefon daripada abang beberapa hari yang lepas telah membuatkan aku menukar rancangan awal pulang ke kampung. Tiket 16 hb telah kujual kepada seorg sahabat, atas dasar suka sama suka. Dan esok bemulalah perjalananku menuju ke negeri tanah kelahiranku..Menjenguk bumi yang sudah sebulan kutinggalkan. Teringat kenangan lalu, aku beraya diperantauan. Tiada hitungan hari kerana bagiku aku tetap berada di sana. Terasing nun jauh di Pulau kecil Labuan. Namun, aku tetap ada keluarga disana..Keluarga yangmn, walaupun tiada talian persaudaraan, tp ukhuwah yg terjalin cukup untuk mengubat sedikit sebanyak kerinduan ku untuk pulang ke kampung.



Memandang begitu awal aku pulang ke kampung, di sini aku mengambil kesempatan kepda semua yang mengenali diri ini, Selamat menyambut Aidilfitri yang akan menjelang tak lama lagi. Sekali lagi, ampun dan maaf dipinta dari hujung rambut ke hujung kaki. Mehla ke rumah..Pintu rumah sentiasa terbuka(klo ade org) untuk kalian. :-)
Islamic Greeting Card by Alhabib. Visit www.al-habib.info for more greeting cards like this!

Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

5 comments:

Putra Al-Maliki said...

aelamat hari raya ahidah... Maafkan zul jika zul ada melakukan kesilapan sepanjang kita berkawan... =)

myLovepatzi said...

slmt hari raya gak kak ra..mtk maaf utk sume slh n silap sy slama ni..sy nk mtk halalkan sume ape yg termkn n terminum eh....raya nnt jempt la dtg umah..blk kg nnt jaga diri lek lok..insyaallah..smoga semuanye slmt..

cmt berpuasa n slmat hari raya utk kak ra..;-)

Seteguh_Karang said...

Zul: Sy pon gitu jugak zul. Sama2lah kita...


Fazi: Nanti klo sy g rmh Fazi, nk mkn sate tau.heheee. ;-)

naim said...

glurp....glurp...glurp....

jangan lupa bakar sate.

Ngidam ni...hahaha

Seteguh_Karang said...

hehee.
Mengidam biasa-biasa jee. Tak sampai tahap kempunan lagi.. Kalau fazi xde masa nk wat xpe...Kira boleh consider lagilah..:-)