Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Setiap yg berlaku, ada hikmahnya...

Hurm, agak lama aku meninggalkan dunia blog ni…maklum, jarang skali aku dapat online.

Minggu lpas aku pergi kursus induksi di Bukit kor selama seminggu…Dalam seminggu tu , banyak yang aku pelajari.. Dan banyak yang aku temui.. Aku pergi dengan KAk BA..(hehee, nm yg cukup sinonim dgn softlakes). Dalam berhujan dan kepayahan aku nampak hikmahnya..Dan , aku telah temui dgn org 2 yg x ku duga sama sekali.Ermm, panjang jugak jodoh aku dgn diorang2 ni..
Pertama, sekali lagi aku temui Qistina…kedua, Faizal Azmi. Kedua-duanya kawan lama UMS-KAl. Apapun, aku gembira dapat bertemu dgn kwn2 UMS-KAL.

Kedua, semasa sy masuk ke dalam hostel, tba2 ada seorg budak menegur. “Akak! Akak knal x Azura ILyani???” Mindaku cpat menangkap nama itu.. Satu nama yang mengingatkan zaman kecilku…. Adik dia, Dilla yg menegurku…Rupanya adik dia masih mengingat kwn kakaknya yang agak comot di zaman kecilnya…

Setiap perpisahan , akan ada pertemuannya..Itulah lumrah dalam kehidupan. Allah ciptakan setiap sesuatu berpasang-pasangan..

Setelah seminggu di Bukit Khor, Aku pulang ke rumah. dgn Dilla dan family dia.. Huuuu. Dapat juga berkenalan dgn keluarganya..Bas menjadi pengangkutan utamaku…huhuuuu..Sabarlah…Bersusah dahulu, bersenang2 kemudian..Mcm tulah. Adat org yang sederhana(klo kate kurang berada, xboleh, tu yg gna perkataan sederhana)….hurmm.

Malam td lak, aku ajak adik2 p rmh sewa kat Merchang. Mak aku lah. xberani nk biarkan aku sorang2 kat rmh tu..So, mak bglah 2 bodyguard tuk aku…heheee, Kesian adik2 tu....Entah ape yg diorg wat kat umah sewa tu.. Atleast aku xkeseorngan. Dan harap2 dimurahkan rezekiku . Amin.

Catatan:30 Nov 2009
Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

2 comments:

Anonymous said...

apa pula kaitannya Dilla atau kakaknya dengan anda sehingga dikatakan berpasang-pasangan tu?

atau salah seorang mereka telah berkahwin dengan Faizal Azmi?

Atau Qistina yang kawin dengan Faizal AZmi?

Cerita anda ini mengelirukan.
Hah!!!!!

Seteguh_Karang said...

perpisahan pasangannya pertemuan. Faizal azmi, dan kakak dilla adalah sahabat lama sy yg ditemukan dalam kursus di bukit Khor. Itulah hikmahnya, sy hadir kursus di bukit Khor.