Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Aku ditimpa musibah lagi........

3 hb-Khamis-Di Stesen bus. Sesampainya aku di stesen bus, aku tinggalkan barang2 kpd 2 adikku(Faizal dan Kamarol)..kerana baran2 itu agak brat utk dibawa.Betullah kata org, sesuatu kjadian itu tak pernah terduga dek akal. Lalu ku berjalan keseorangan menuju ke kedai . Hajat dihati ingin mmbeli sedikit makanan untuk adik2 di rumah.

Aku ingin balik secepat yang mungkin ke rumah. Tp, sesampainya di stesen bus, Kamarol dan Faizal memberitahu aku bahawa telefon kesayangan aku telah diberikan kpd budak nakal. Apalagi, aku rasa lemah segala sendi....Xdapat ditahan lagi...airmata ini....

Aku dibawa oleh seorg pemuda yg agak baik hati berjumpa dgn polis di stesen bus. Dan mereka menasihatkan aku supaya membuat laporan polis. Dalam kebuntuan, aku terpaksa menerima pelawaan prebet sapu untuk ke balai polis.. Walaupun balai polis itu dekat. tetapi waktu agak tidak mengizinkan..

Aku membawa semua adik-adik ke balai polis untuk membuat laporan. Mereka menjadi saksi dengan kejadian itu kerana aku tidak ada ditempat kejadian. Setelah membuat laporan polis bertanya aku macmmn nk pulang ke rumah. Aku memberitahu ingin pulang dengan prebet sapu. Tp, polis menasihatkan aku supaya jangan menggunakan khidmat prebet sapu..Lalu, aku menyuruh pakcik itu pulang dahulu..Dan terus menjelaskan bayaran. Bayaran dari stesen bus ke balai polis adalah sbnyak RM15.00. Sangat melampau.Aku meminjam telefon inspektor yang berada di bahagian jenayah untuk memberitahu emak di rumah bahawa aku berada di balai polis.

Semasa berada di bahagian jenayah, polis di bahagian report meneelefon memberitahu bahawa suspek telahpun ditangkap.Tp, malang seekali yg ada titangannya hanyalah sarung telefon.Telefonku telah pun dijual dgn harga 2 ratus..Budak jahat! Mungkin telefon yang ku tatang2 selama ini tidak dapat kujumpa lagi..Tp, aku masih menaruh harapan.

Azan maghrib sudah pun kedengaran!Tp, aku masih buntu memikirkan bagaimana aku ingin pulang ke rumah. Dalam berkira-kira ingin mencari telefon awam di kawsan sekitar, tba-tiba muncul pak sedare aku..Apa yg dibuat dibalai polis? Rupanya mak aku dah suruh awal2 pok mie mengambilku...Nasib baik. Ada jalan untuk pulang.

Sekarang aku kehilangan lagi....buat ms sekarang,biarlah aku menyepi dahulu..Sementara aku membeli nombor telefon yg baru...KAlau kalian ingin menghubungi aku, Guna saja no telefon rumahku.096156849. Atau telefon sekolah:098481894..

Andai kalian tidak dapat menghubungi aku, bukanlah aku sombong. Sengaja menutup telefon.Tp, itulah musibah yg menimpaku....Hanya Allah tempatku mengadu nasib!
Aku sangat sedih dgn kejadian yang menimpa. Abg aku kata mungkin ada dosa yang aku lakukan..Dan mu ngkin juga ini adalah ujian utkku..bertaubat dan beristigfar. Muhasabahlah diri..Makcik aku plak kata, mungkin telefon itu bukan ditakdirkan menjadi milikku..Dan mungkin juga bukan rezekiku...Hakikatnya yang hilang payah untuk kujumpa lagi. Sekalipun yang patah tumbuh, yang hilang berganti, Tetapi yg berganti tetap tak sama dgn yang telah hilang.

Aku harus bersabar dan tabah dgn ujian ini..biarpun sesekali ada juga rasa sedih yang mendatang.
Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

10 comments:

Princessgathis a.k.a CinTa said...

sabo la kak ra...sume 2 dugaan..lepas nie kak ra kene berhati2.. kt busten kite 2 rmai sgt kaki pau org.. kene berhati2 tau...

Seteguh_Karang said...

yelah..ummi..di trg, dah xserupa trg lg...budak jahat ramai sngt..x mcm dulu lg...jd peringtn ke sylah. bnda yg kita x sngka tulah, yg terjadi...klo ingt2 sy mls nk transit kat bandor tu..tp, lpas ni pon sy kna gop. Sbb bas xdop straight terus balik kg..nk ke xmboh ke..mcm umi katelah.lpas ni kna brhati-hati. xdop snggah mn2 doh!huk..hukk.....

Naim said...

dalam standard pelaporan, penggunaan ayat diberi seperti ditulis adalah kurang tepat.


Ayat yang lebih membawa kepada maksud ialah, "Seorang penjenayah meragut telefon bimbit daripada adik saya."

--------------
diberi itu suatu penegasan yang lewah, seolah-olah ia dibuat dengan kerelaan dan kehendak adik anda itu sendiri.

Putra Al-Maliki said...

sabar yer shidah.. ader hikmah di sebalik aper yag terjadi pada shidah.. banyakkan berdoa dan berserah pada allah.. =)

shidah said...

sabar la yer ka ra..

Ajan said...

saba eh kak ra...
nant bli br..
jgn sdey lm2 sgt..

Tengku Norazuwin said...

sedeh sy baca...sy harap kak ra redha ea..maybe ader hikmah disebalik nya...

Tengku Norazuwin said...

sabar kak ra...

Fiza said...

sedih nyer....sabo er,...mungkin ader hikmat disebalik kejadian tu...pengalaman ni bt la pengajaran untuk berhati2 lagi..selamat membeli talifon bru....

Seteguh_Karang said...

hurmm.terima kasih semua sahabat...Atas segala nasihat2.
Allah tidak membebani seseorg melainkan mampu dihadapi oleh hambaNya..Dan sylah hamba Allah itu…Dan InsyaAllah sy mampu menghadapinya…..Inilah ujian buat sy...Allah dh pilih sy untuk terima ujian mcm ni..sy berserah.Semuanya dlm pengetahuan Allah!