Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Skali skala xbalik rmh


Apabila aku di sini, aku hanya memegang amanah. Dan xpernah sekalipun aku terasa megah dgn apa yg aku ada..Dan xterniat pun di hatiku untuk berada di atas. Apatah lagi mnjadi org kanan guru besar.


Sampai ht cikgu perli2 aku mcmtu...aku baru cdg nak mintak balik awal dgn guru bsar. Sbb nk tumpang balik dgn housemate dekat dgn kg aku. Tp,bila dia main perli2.Ckp aku ni xpelah nk mintak balik awal pun. Kang jadi org kanan GB..Nah. Melekatlah aku kat umah sewa ni sorang2. Balik lak lewat dr kebiasaan. So, baik xpayah balik. Smpai kat bndar lewat bnyak risiko.. Aku xnak jd insiden mcm hr tu lg..serik! biarlah xdpt balik pun xpe..Asal selamat.


Hurm, aku kat sini xterniat pun nk tunjuk pandai.Tp, kalau ada org tanya. Selagi dlm pengetahuan aku. Aku xhampakan.aku jwb sebaik yg mungkin.Janganlah kata aku ni hanya pandai bercakap.Xsemestinya, bila kita bercakap semua bnda kita kena tahu..Aku ni hanya hamba yang kerdil. Yang memiliki sifat Alim itu hanya Allah! Semua dala pengetahuannya.. Aku mcm org lain gak. Xtahu, aku jwb xtahu. Kalau xphm aku tanya..


Heh!xpuasht lah ni.. sbb xleh balik rmh!Hurm,xpelah. Mcmlah xbiasa xbalik rmh. Dulu, setahun xbalik rmh, boleh jerr.Pastu sebulan xbalik rmh, pun okay jeee. Phm pulak. Ni bila dah dekat mcm ni, kalau boleh nak balik rmh je tiap2 minggu.. Amboi!Aku kna ingat gak masa2 dulu..Rindu rs kat org2 yang ada kat kl ngan Labuan. Biasalah tuu

Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

5 comments:

Ahmad Zulfadhli said...

sabar jelah shidah yer.. biasela adat dalam hidup, pasti ade yg cemburu.. :D

psst: take care alwyaz my fren..

Ajan said...

huhu sabo kak ra ye!!!
dugaan idop...

Naim said...

yang bagus tu, ada ayat
"rindu pada yang ada di KL."

haha..... -:D

Fiza said...

sabo kak ra ermmmtu semua dugaan dari Allah untuk kiter hambanyer...samer la cam kiter...setiap kerja ader dugaan nyer...samer2 la kiter bersaba er....

Seteguh_Karang said...

kak fiza, ajan , zul:
ermmm, thanks a lot my fren. btul.hidup kita xlpas dr ujian dn dugaan.hadirnya kamu semua mmberi smngt dan nasht pdaku menmbhkn kekuatan dlm menempuhi hidup ini. cukup mnyedarknku.betapa dri ini harus kuat untuk mneruskn sisa-sisa kehidupan ini. thanks again.

Naim:
yup, rindu pd yg d KL. Tp, rindukah yg berda di KL kpd yg ada dsini? Hurm, xkshla..rindu itu hanyalah secebis rasa..yg bisa ditepis andai dtg mnjelma.Apalah sngt yg ada pd rindu seorg hamba berbanding rindu Dia yg kekal abadi. krn semua itu dtg drNya.Apapun, diri ini akn selalu tabah meneruskan khidupn.