Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Jangan menilai peribadi menerusi pakaian

KUALA LUMPUR: Walaupun hampir lapan tahun menyepi daripada dunia hiburan, penyanyi Nursyella tetap terpalit dengan kontroversi apabila foto seksi yang ‘menyerlahkan’ sebahagian payudaranya, tersebar di laman gosip dan forum.

Namun, anak keempat daripada 15 beradik itu meminta masyarakat jangan sesuka hati menilai peribadinya menerusi pakaian.



Nursyella atau nama sebenarnya Nurshid’la Ahmad Kamaruddin, 25, berkata dia mengakui foto yang tersebar itu adalah dirinya, namun itu bukan bermakna dia perempuan murahan yang boleh dikaitkan dengan kehidupan songsang seperti gemar berhibur di kelab malam dan rela menggadai maruah ditaja lelaki hidung belang mahupun orang kenamaan.

“Orang tak tahu susah payah saya selama lapan tahun menyepi. Orang hanya tahu mencaci dan menghina saya dan terbaru, menyebarkan foto peribadi saya.

“Memang itu foto saya. Saya bukan hipokrit dan begitulah gaya saya berfesyen, tapi tak sangka boleh mengundang kontroversi hingga saya dituduh sengaja nak tayang payudara.


“Waktu itu saya bersama beberapa rakan, termasuk juga artis lain, menghadiri majlis hari jadi di sebuah pusat karaoke di ibu kota. Jadi saya berpakaian mengikut kesesuaian majlis yang diadakan.

“Saya tahu ada orang ambil kesempatan buat perkara ini (edar foto) untuk memburuk-burukkan nama saya.

“Tak sangka, walaupun lama tidak terbabit dalam industri hiburan, masih ada yang mahu mengaitkan saya dengan kontroversi,” katanya kepada Metro Ahad.

Nursyella mempunyai tiga album, bermula dengan judul Manis, disusuli Pasti Kembali dan terakhir pada 2006 dengan album koleksi 60-an. Antara lagu popularnya ialah Menangis Dalam Hujan dan Kaulah Bintang.

Dia yang menjadi artis rakaman ketika berusia 15 tahun, pernah beberapa kali dikaitkan dengan kontroversi mengenai pembikinan sebuah albumnya di Indonesia, empat tahun lalu.

Ada yang mendakwa dia mempunyai hubungan dengan seorang VIP hingga sanggup mengeluarkan modal untuk menerbitkan albumnya di negara jiran itu. Dia juga pernah dilabel artis kelas rendah dan dituduh menjadi GRO.

Sejak kebelakangan ini, timbul gosip menerusi blog dan forum hiburan mendakwa dia ‘dibela’ seseorang hingga menyebabkan hidupnya kelihatan mewah.

Nursyella, ketika mengulas kontroversi itu, menjelaskan, segala yang dikecapi dia dan keluarganya ketika ini adalah hasil titik peluh sendiri tanpa menerima bantuan atau tajaan seperti didakwa sesetengah pihak.

Menurutnya, orang tidak tahu betapa susahnya dia membina perniagaannya hingga berjaya ke tahap sekarang, sebaliknya cuma tahu memfitnahnya dengan pelbagai tuduhan.

“Alhamdulillah, rezeki saya murah. Apa yang saya usahakan memberi pulangan berbaloi, bermula dengan membuka restoran, salun, spa dan kemudian butik pengantin.

“Allah limpahkan rezeki kepada saya dan ketika ini saya dalam proses membuka cawangan butik ketiga tidak lama lagi, semua itu saya usahakan sendiri dan dengan bantuan keluarga. Saya ada 15 adik-beradik dan mereka banyak membantu dan mengusahakan perniagaan bersama saya.

“Saya juga diberi peluang menceburi pelbagai lagi projek yang memberi pulangan lumayan, jadi tidak mustahil orang lihat saya mewah kerana memang saya berkemampuan.

“Bukan mahu berlagak tetapi semua yang saya kecapi turut dikongsi bersama keluarga, terutama ibu bapa,” katanya yang merancang mendirikan rumah tangga dengan jejaka pilihannya pada tahun ini.

Empayar perniagaannya juga semakin berkembang apabila Nursyella turut memasarkan produk perubatan herba khusus untuk wanita dan kini mendapat permintaan menggalakkan.

“Saya bercita-cita besar dalam perniagaan, malah dilatih sejak kecil dalam perniagaan kerana kami sekeluarga orang susah sebelum ini dan kini mungkin saatnya merubah nasib keluarga.

“Sebenarnya, saya malas nak layan kontroversi ditimbulkan tetapi semakin saya mendiamkan diri, bermacam pula tuduhan, cacian dan fitnah dilemparkan hingga mengaibkan maruah saya.

“Diharapkan tiada lagi fitnah dilemparkan kepada saya lepas ini, cukup dengan pandangan serong terhadap saya dan sebab itu saya tampil untuk menjelaskan apa yang sebenarnya saya lakukan,” katanya.

Metro Harian-23 Jan 2011



KOMEN SAYA



Jika tidak dinilai peribadi melalui pakaian, melalui apakah kita sepatutnya menilai peribadi dan hati budi seseorang? Jika hamba Allah ini melihat seseorang yang berpakaian compang-camping, pakai parang panjang di pinggang dan berjalan pulak terhuyung hayang adakah hamba Allah ini sekadar tercegat melihat ataupun pergi bertanya kepadanya, " abang , boleh sy tolong?" Hanya orang yang tidak menilai melalui pakaian saja yang akan berbuat demikian. Betapa rendahnya nilai agama diletakkan. Apa nak jadi dengan dunia zaman skrg yer?



Fitnah adalah sesuatu yang dituduh oleh seseorang kepada seseorang yang lain terhadap apa yang tidak dilakukan. Apabila sesuatu itu sebetulnya dilakukan oleh yang empunya badan dan diakui sendiri, Apakah itu dinamakan satu fitnah? Sesungguhnya setiap yang diberikan oleh Allah merupakan ujian kpd kita. Allah sangat murka terhadap orang yang mempersendakan agama. Sedangkan agama menyuruh kita menutup aurat, kita pula dengan bangganya mendedahkan aurat.


Sebetulnya yang di dalam itu, Allah yang tahu. Yang namanya makhluk, takkan pernah dapat menilai seseorang tanpa melihat luarannya. Jika ingin membeli buah, lihatlah luarannya dahulu. Kalau nak lihat kat dalam, payah jugak tu.. Jarang2 penjual je yang bagi tengok kat dalam.



Kepada teman2, ambillah iktibar daripada rencana ini. Di akhirat kelak, setiap amalan kita akan ditanya. Adakah kita mahu menjawab kpd Allah sebagaimana kita menjawab kpd manusia yang sama seperti kita? Sesungguhnya, setiap anggota badab yang diberikan oleh Allah , bukan untuk disia-siakan. Dan setiap rezeki yang kita dapat haruslah ditimbangkan halal haramnya. Rezeki, kesihatan, kekayaan dan segala macam bentuk kemudahan lagi yang diberikan Allah adalah ujian untuk kita, Ingatlah! Ingatlah wahai saudara yang mengaku Islam, janganlah kalian sekadar Islam pada nama, tp pada perlakuannya anda jauh menyimpang dari ajaran Islam.



Apabila kita susah, tp kita masih takbur untuk mematuhi perintah dan larangan Allah, sungguh kita termasuk di kalangan org2 yang merugi.

Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

1 comment:

Awien Heritage said...

betol kata kak ra..sy sokong...:)
manusia zaman skarang...