Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Menanti kehadirannya.....


Ummi, ummi, ummi.... Betapa kini aku dapat merasakan sendiri pengorbanan seorang yang bergelar ummi. Saat anak yang dinanti2kan mula hadir sehingga mencapai umur matang 9 bulan. Saat aku melihat perkembangan permata yang kunanti2kan, kurasa bahagia sekali.. Dan kadang2 aku jadi tersenyum sendiri. Melihat dia begitu aktif bergerak. Dan sepanjang 6 bulan dalam kandungan, banyak perubahan2 yang terjadi termasuk fizikal dan mental. Kalau dulu boleh aktif berlari2, sekarang dah xlagi..Kalau dulu, aku seorng yang tahan kena kutuk, Sekarang agak sensitif.



Hari ini, 6/6/2011, aku di di inject lagi. Alhamdulillah, Hb dan semakin menaik. kepekatan darah bertambah. Dan aku dikenakan 1 lagi injection untuk kancing gigi bagi dos 1. Masih terasa lenguh2 pada bahu sebelah kiri..Nurse ckp injection ni, boleh menyebabkan aku demam. Tapi, aku harap aku selalu sihat walafiat. Bulan depan, aku akan dikenakan injection kancing gigi bagi dos 2.



Semoga aku terus diberi kekuatan untuk menghadapi hari2 seterusnya. Menanti saat2 melahirkan adalah saat yang mendebarkan..

Antara yang perlu aku amalkan saat menjelangnya waktu2 bersalin.

"Sesungguhnya aku adalah dari orang-orang yang menganiaya diri sendiri". Al-Anbiya':87

" Sesungguhnya Tuhan kamu ialah Allah Yang Menciptakan langit dan bumi dalam enam masa lalu Dia bersemayam di atas Arasy; Dia melindungi malam dengan siang yang mengiringinya dengan deras (silih berganti) dan (Dia pula Yang Menciptakan) matahari dan bulan serta bintang-bintang, (semuanya) tunduk kepada perintahNya. Ingatlah, kepada Allah jualah tertentu urusan menciptakan (sekalian makhluk) dan urusan pemerintahan. Maha Suci Allah Yang Mencipta dan Mentadbirkan sekalian alam. "
Al-Araf:54

Ayat Kursi

Surah An-Falaq

Surah An-Nas

InsyaAllah, Aku diberi kekuatan olehNya.. Amin.

Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

1 comment:

Neeze Group said...

Assalamualaikum.

Maaf mengganggu, tapi email tuan/puan saya tidak dapat cari.

Kami dari Neeze Dot Com adalah sebuah syarikat membekal buku di Malaysia. Kami membekalkan buku ke sekolah, Jabatan Kerajaan, Perpustakaan, Jabatan Swasta dan Orang Awam. Pendekatan kami adalah secara pembekalan dan jualan online.

Justeru itu, pihak kami berbesar hati ingin menjual produk bacaan daripada syarikat tuan/puan. Besarlah hati kami sekiranya pihak tuan/puan dapat memberikan kami Soft Copy untuk produk-produk bacaan syarikat tuan/puan dan juga diskaun yang pihak kami perolehi.

Kami berharap agar dapat bekerjasama dengan pihak tuan/puan.

Sekian Terima Kasih.