Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Di sebalik wasatiah-sekadar ingatan untuk semua

1.Terlalu lama berdiri - merosakkan tulang. Urat sekitar kaki menjadi kembang.

2. Terlalu lama duduk - merosakkan lipatan daging. Akan mudah dihinggapi penyakit tua. Tubuh badan menjadi kendur.

3. Terlalu lama berjalan - merosakkan urat.

4. Terlalu lama melihat - merosakkan darah.

5. Terlalu banyak tidur - merosakkan tenaga. Menjadi pemalas. Jauh jodoh!

6. Terlalu banyak ketawa /gembira - merosakkan usus.

7. Terlalu kerap marah - merosakkan hati. Cepat kelihatan tua.

8. Terlalu banyak berfikir - merosakkan limpa. Kulit muka cepat berkedut.

9. Terlalu banyak bersedih - merosakkan jantung.

10. Terlalu merana - merosakkan paru-paru.

11. Terlalu takut - merosakkan ginjal. Apabila fungsi ginjal terjejas, boleh mengakibatkan gejala kencing manis dan lemah jantung.

12. Terlalu kerap terkejut - merosakkan pundi hempedu. Gejala pening kepala kerap dialami.

13. Terlalu banyak makan - merosakkan pencernaan. Mudah mengalami keletihan, malas dan selalu mengantuk.

14. Terlalu banyak minum minuman berais - merosakkan otot & lambung. Badan menjadi lembik. Berat badan meningkat. Mudah diserang penyakit & tidak kelihatan awet muda..

15. Terlalu banyak masa lapang - merosakkan fikiran. Kelapangan masa yang terlalu banyak menimbulkan berbagai khayalan dan menimbulkan berbagai penyakit jiwa, kecuali masa lapang diisi dgn aktiviti hidup yg positif

16. Terlalu banyak baca e-mail - nanti bos marah. Dah ... pegi sambung buat keje tu, jangan nak baca e-mail je..

Post by: Tengku...
Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

3 comments:

Putra Al-Maliki said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Seteguh_Karang said...

zul nk yg sekejap kan!

1.Terlalu sekejap berdiri - kan ade kaki. kaki dianugerahkan Allah untuk berdiri. Gunalah pemberian Allah tu...
2. Terlalu sekejap duduk - cepatnya bangun. kot ye pon, mehlaa minum air dulu..
3. Terlalu sekejap berjalan - anak raja ke ape.mls nor nk jaln.kan dekat je tuh!
4. Terlalu sekejap melihat - eh, aku tngok joyah la kan dlm semak tu.. mngarutlah! joyah ade kat umah lee.
5. Terlalu sedikit tidur - nanti penin kepale, klo xcaye cubalah! bngun Esok mesti mcm org suwey.
6. Terlalu sedikit ketawa /gembira - org kate ape punye org senyum pon lbh kurang je! bnyak mslh dia ni...
7. Terlalu sedikit marah - uisyyy, bagusnyerr die. kacau je..xpe. dia punya mrh sekejap je.. nanti2 baik laa tu.
8. Terlalu sedikit berfikir - ilmu x sempat nk dapat. kan dah merah muka. itulah ckp men lpas. pknye kejap sgt.
9. Terlalu sekejap bersedih - hei, jgn caye ngan dia.pura2 tu.. nk mntak belas awk lah tu..
10. Terlalu sekejap merana - tunggu lah saatnya nanti, baru tau langit tu.. tinggi ke rendah!
11. Terlalu kurang takut - xelok, bahaye utk kslmatan .
12. Terlalu sekejap terkejut - aku jerkah dia punyalah kuat. mcm xde respond jer, ke dah ilang function dia punyer saraf?
13. Terlalu sedikit makan - apalgi! Laparlah nanti. Nak2 yg jenis badan gemuk atau gastrik. merasalah awk!
14. Terlalu sedikit minum minuman berais - baguslah! Elok untuk kesihatan.heheee.
15. Terlalu sedikit masa lapang - amboi, pm ke ape? asyik bz jeee.
16. Terlalu sedikit baca e-mail - bkn ke ari ni ade meeting?Sape suruh terlalu sikit bace email

Ha...haaa...

so, eloklah berwasartiah dlm sgala hal.. hehee

Putra Al-Maliki said...

hahaha..lawak la rashidah nie.. =)