Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Rentetan peristiwa di hari raya

Hari pertama(Ahad)

Aku memakai baju yang berwarna biru dengan corak seakan batik atau songket. meraikan keluarga maksuku yg datang beraya..Kemudian, keluarga pok Aliku datang. Keluarga mok cik Dah datang. Dan pada hari itu jugalah keluarga Mok Mah. Dengan menaiki kereta milik Amir, kami terus ke rumah mak Long dan mak Teh .

Hari kedua(Isnin)

Menanti kedatangan tetamu-tetamu istimewa. Waktu tengahari, aku menyambut kedatangan adik-adik dari Kuala Berang. Dan dalam masa yang sama, keluarga tunang abang turut datang. Aku mengikut adik-adik ke kuala Berang. Singgah di Telaga kemuian ke bkt kpah. Aku disambut mesra oleh keluarga disana.Dpt hadiah.Terima kasih banyak atas pemberian tersebut...ssh2 mkcik nk siapkan utkku..I really appriciate it! Cantik.




Hari ketiga(selasa)
Pagi, ke rumah Amin di Manir, g rumah Aisyah..Lepas tu, pergi ke kampung Telok Menara(kg arwah tok sebelah ayah).Petang, melayan tetamu yang datang ke rumah(kwn umi).

Hari keempat(rabu)
Menanti kedatangan tetamu..Disebelah pagi, kawn pg dan beri datang ke rumah. Di sebelah petang, kak wien, Pazi dan umi datang ke rumah. Aku ikut diorang ke rmh Syu. Skali lagi ke kg bkt kpah. Balik tu terlajak smpai ke kuala ping.U-turn balik smpai kat sek matang masuk lorong ke kiri…

Hari kelima(khamis)
Sebelah pagi, Melayan mak sedara ayah yg datang dr kuala ibai…Ke dungun di sebelah petang (majlis kenduri pok ali sempena duduk di rmh baru)..


Hari keenam(Jumaat)
Sebelah pagi, pergi kenduri kawin kawan lama. Salwani Sulong. Semoga kekal hingga ke akhir hayat. Sebelah petang, ke rumah Sabarina.
Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

3 comments:

Awien Heritage said...

amboi kak ra beraya sakan..hehhe..2 kali sampai kuala berang tu..hihi...tahun depan duduk kuala beras terus ork..

Ahmad Zulfadhli Zulkefli said...

Diari di hari raya..hehe

Seteguh_Karang said...

Kak wien:Heheh.. Hurmm.. biasalah.. yg pertama beraya special.. yg kedua..beraya rmh bakal sepupu..Tahun depan? Yg tu... InsyaAllah.

Zul:Hurm.. lebih kuranglah agaknya tu...diari...hehehe