Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

11 Mac 2011


Menunggu 11 Mac adalah saat2 mendebarkan. Ternyata bermacam peristiwa yang berlaku menjelang 11 Mac.. Menanti minggu 11 Mac, keretaku terlanggar tunggul kayu. Rosak bahagian depan dan perlu ditukar. Ahad pergi kerja dalam keadaan kereta rosak. Hari tu pergi balai polis Manir konon nk war report claim. Tp, Polis Manir suruh pergi ke JPJ untuk wat claim. Pergi jumpa kawan adik untuk tahu harga sebenar kerosakan. ternyata xberbaloi untuk menuntut claim insurans. Tp, pergi juga ke JPJ kat bandar. Lama juga melanggut kat balai polis. akibat terlalu lama, Sabri plak nak g interbiu, kami balik je tanpa membuat apa2 report.



So, kami pergi ke kedai untuk buat anggaran sebenar. Setelah menunngu habisnya hari minggu. Hari Ahad Sabri ada hal. Hari Isnin baru dapat hantar. Dan hari ni, hari Rabu. Dalam perjanjian, kereta dh boleh ambil. Tp, xde lagi bengkel telefon. Kejadian hari ahad. Dalam keadaan yang berserabut denga kepala sakit dan pening, Telefon tertinggal dan selipar pulak putus. Tapi nasib baik, rezeki masih menyebelahi. hari tu, memang betul2 dugaan buat aku. Itulah hadiah hari lahir untuk aku..



Selepas hari lahir, aku kena penyakit xleh makan. Masuk air, muntah air, Masuk nasi muntah nasi, Masuk susu, muntah susu. Badan jadi lembek akibat perut kosong dan muntah. Apabila pergi ke klinik, doktor beritahu, aku terkena alahan. Alahan yang teruk dan jika terlalu teruk aku perlu ditahan di wad untuk dimasukkan air. Ngeri mendengar kata2 doktor, aku nyatakan bahawa aku masih boleh bertahan.



Begitulah aku menyambut hari ulangtahun kelahiran pada tahun ini. sebelum hari ulangtahun ada hadiah dan selepas hari ulangtahun pun dapat juga hadiah. Apapun, semua itu adalah ujian buat aku. Hamba Allah yang tidak berdaya lagi lemah. Aku harus selalu kuat dalam menghadapi ujian2 dari Dia dan aku perlu bertahan. Sabarlah. Waktu ujian ini akan selalu ada dan aku harus pandai dalam menangganinya.


"Walau apapun dugaannya, Berilah hambaMu ini kekuatan dan keikhlasan dalam menerima setiap ujian dan dugaan dari-Mu ya Rabb." Berilah kesihatan dan keselamatan kepadaku sepanjang menjaga amanahMu ini. Semoga dia menjadi anak yang soleh, solehah . Amin.

Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

1 comment:

pieyaris said...

kak ra...hepi belated besday...sori lambat wish...semoga kak ra kuat dengan dugaan ni eh..