Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Si comel


Betapa, gembiranya si Puteh mendapat seeekor anak, iaitu Si Comel. Kasihnya ibu membawa ke syurga. Begitulah , dalamnya kasih Si Puteh terhadap Si Comel. Bila tidur, dipeluk erat Si Comel agar lena dalam pelukannya.Seolah-olah esok tak ada lagi. Seolah-olah esok dia akan berpisah dgn Si Comel buat selama-lamanya.
Dan aku dapat merasakan betapa berharganya seorang anak kepada ibunya. Bila kudukung Si Comel, kurasakan satu persaan yang tak dapat kugambarkan. Rasa sayang menyelinap dalam hatiku. Mungkin itulah perasaan Si Puteh apabila memeluk anak kesayangannya.
Bagaimana pula dgn manusia? Yang sesuka hati membuang anak yang tidak berdosa..Tidak ada sekelumit sayang kah pada anak yang dikandung selama 9 bulan. Sedang kan Si puteh seekor binatang tahu untuk menyayangi. Kemana perginya sikap seorang manusia. Lebih kejam drpda binatang.
Anak dibuang kononnya nak menutup malu…Habis masa nak buat, x fikir malu ke? Kita dididik oleh seorang yang juga bernama ibu. Tidak sayangkah kita pada ibu bapa. Penatnya mereka menjaga kita dr kecil sampai dewasa. Bila dah dewasa, senang2 je kita menconteng arang ke muka mereka. Perangai ntah apa2.Tidak ada maruahkah kita sbg seorang muslim? Cuba fikirkan! Bagaimana mereka yang tak muslim ingin mencontohi kita kalau perangai, tingkah laku, gaya hidup, kita saling tak tumpah seperti mereka.
Fikirkanlah!sedangkan binatang yang tidak diberi akal pun tahu sayang-menyayangi. Bagaimana pula dgn kita?Adakah kita lebih teruk dr seekor binatang?
Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

1 comment:

goblock said...

wahai si karang d lautan hidup ni kn 1 pncarian.mncari erti khdupn.knape mngape utk pe kita d hdp kn?tiada wlau sedetik pn jaminan utk hri esok..Teguhlh dgn iman,kuatlh dgn amal ikhlaslh kpd insan..prinsipkn diri dgn prnsip ALLAH (Asmau'lhusnah).Hri ini kita brsdih bl mndngr akn kmatian insn d kasihi esok psti kita lpa smua ksdihan itu..paling sukar dlm hdup adalh ISIQAMAH....