Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Influenza A(H1N1)..Takutlah amaran Allah


Sekarang wabak Influenza A(H1N1) semakin menular di negara kita..Malahan seluruh penduduk dunia.. Apakah kita masih belum tersedar dari lamunan yang panjang?
Memandangkan manusia sekarang semakin lama semakin lupa pada diri masing2. Sudah lupa bahawa mereka hanyalah hamba yang didatangkan hanya sementara. Dan bila tiba masanya akan dijemput pulang. Buktinya dapat kita lihat, makin ramai yang meremehkan amal makruf nahi mungkar iaitu membuat yang disuruh dan meninggalkan yang dilarang.


Apa yang kita nmpak sekarang bnyak muda mudi yang rosak akhlak, meremehkan solat, tidak menutup aurat dan sebagainya.. Dan bnyaklah pula yang membuat apa yang dilarang. Antaranya termasuklah minum arak, zina, arak dan sebagainya.. Seolah2 manusia pada masa sekarang sudah tidak boleh dikawal lagi.. Dan kita semua sudah sedia maklum dengan kemarahan Tuhan. Begitu banyak cerita-cerita pengajaran nabi-nabi yang terdahulu. Tidak takutkah kita kpd bala Allah S.W.T?


Mengapa kita semua masih lagi menutup mata? Tidak cukup dengan Tsunami(gelombang biru yang begitu diagung2kan), SARs dan sekarang pula influenza A(H1N1)..Bala Allah datang tanpa berlengah-lengah. Melanda semua orang. Samada yang beriman ataupun tidak. kerana itulah kemarahan Tuhan. setelah apa yang dititipkan kpd hambanya diingkari.


Influenza A(H1N1) adalah peringatan dari Allah S.W.T kepada hamba-hambaNya termasuklah aku yang sangat kerdil dimataNya. Maka, sy seru kpd saya juga kalian muslimin dan muslimat, marilah kita semua muhasabah diri... Banyak manakah amalan kita untuk dibawa kesana? Knp kita begitu tegar melibatkan rakan-rakan muslimin dan muslimat dalam kemarahan Allah S.W.T??

Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

No comments: