Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Pengalaman pertama drive kereta


Saat yang kutunggu2 akhirnya tiba jua..Tepat 1.30 tghr, aku sudah terpacak di tempat menunggu bas.Lalu kuhantar mesej kpd en azhan. Aisyy, mn pulak no phone en.azhan ni..?


Sejak menggunakan telefon aku rosak dahulu, sehinggalah telefon yang sekarang ni, aku seolah-olah sudah terbiasa tidak maenyimpan no phone. sbb tulah agaknya, aku tercari-cari no phone en Azhan. Lalu kuimbas mesej2 terdahulu. entah mcmmn aku boleh terhantar mesej tu dekat en azhan yg mn mesej tu berbunyi" encik, esok saya nk kna tunggu pukul berp yea?


Lantas aku mndapat panggilan drpd en azhan. Salam, Rashidah, bukan esok tau. Tp, hr ni...Ye encik, sy tersalah hntr mesej..huhuu...Itulah, sape suruh xsave nombor phone!
Sampai2 jea, aku tunggu cikgu datang. Yang terbayang kat mataku, cikgu tu tua, garang!Rupanya, muda lagi cikgu tu....Nasib baik muka jenis senyum. Lega sket aku..Aku lak senyum buat2 sbb nk cover takut...


Klo ikutkan cikgu tu, dia nk bwa aku terus ke jalan raya.. Tp, aku mntk nk wat kat dlm track dia..2 pusingan.Agak2 dh berani, aku bwa keta kat jln raya..Bengkang bengkok jalannya..Sekejap ketepi, sekejap ke tengah.Malu xpayah nk ckplah. Sbb buta bawa keta...Sampai monyet kat tepi jalan pun sempat lagi buat muka kat aku yang xpandai ni..Yelah monyet! Mentang2lah aku xpandai bwa keta, kau sempat lagi perli2 aku yea..Aku sahut cabaran kau, monyet!


Agak mencabar bwa keta ni.. Maklumlah, first time.. Apa yg aku kna ingat!Buka je suis keta, tekan gear pelan2, agak2 rsa cam nk gerak tu, tariklah handbreak..tekan gear 1, tekan minyak slow2...mcmmn nk tukar gear, n nk u-turn.Klo setakat ingat bolehlaa. Tp, bila dah bawa sndiri, tindakan dah xselari dengan fikiran.mcmmn tu yer?


Punyalah syok bwa keta, sedar2 je dah cukup 2 jam. huhhuuu...Perasaan smngt aku yg agak berkobar2 sebelum ni, start dr ambik test, skrg baru rsa agak menurun. Tp, mngenangkan aku mesti ada lesen keta. Aku kena terus bersemangat. Skrg en Azhan col lagi.RAshidah, awk nk blajar keta xesok? Errr...esok ye Encik? Maaf, saya ada hal! Debaran yg tadi pon lom hilang. NAsib baik aku dah ade appointment nk g kat umah anak yatim tu...huhuu.


InsyaAllah, next week pulak.. InsyaAllah, aku terus diberi semangat yg berkobar-kobar. Dan. InsyaAllah, aku xade halangan untuk aku meneruskan pelajaran yang seterusnya....

Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

10 comments:

naimisa said...

sungguh tidak beradab, gelar cikgu kereta sebagai monyet.

Macam mana jika dikaffarah atas kesalahan ini dengan kemalangan setelah anda mendapat lesen nnt? Fikir2kan lah.

Seteguh_Karang said...

ade ke sy kate cikgu tu monyet.. yang sy bgtau tu.. monyet betullah.. Cuba sdr faham betul2 apa yg sy tulis sblm kate sy xberadab...utk pengetahuan anda, sy selalu sedar siapa diri sy..dan xkan skali2 sy samakan manusia ciptaan Tuhan dgn binatang..Sy mntak, sdr fahamlah dahulu sesuatu perkara... teliti betul2!

Seteguh_Karang said...

Apabila, anda mngatakan tidak beradab kerana menggelar cikgu sebagai monyet, sekalipun sy tidak menggelar cikgu sbg monyet tp samalah jugak seperti anda mnytakan sy tidak beradab. Sbb menurut anda dan pandangan anda yang seringkali menyalahtafsirkan apa yang ingin disampaikan, sy menyamakan cikgu dengan monyet.
Dan untuk pengetahuan anda juga, sy memandang tinggi kerjaya seorang guru.. dan tidak pernah terlintas di hati sy untuk mnyamakan seorang cikgu dengan mn2 makhluk Allah yg lain.
Kenyataan anda seolah-olah telah menyamakan sy dengan pelajar-pelajar yang suka ponteng sekolah. pelajar yang rendah akhlaknya..
Dan itulah, pandangan anda terhadap insan yang kerdil ini....Dan mungkin xsetarafnya anda berdampingan dengan org yang rendah akhlaknya...
bukankah seorang yang soleh itu selayaknya berdampingan dgn org yg solehah.
Maka, anda fikirlah sedalam-dalamnya...

naimisa said...

hahaha....

dah mengamuk. -:)

Tengku Norazuwin Binti Che Ku Zangi said...

kak ra dah mengamukkkkk....sabar2..

Seteguh_Karang said...

bukan mengamuk kak awien. Tp, kita bgtau yg sebetulnya...ke kak wien fhm sy kate cikgu tu monyet jugak. of course lah x kan? Agaknya, org seni ni.. faham dia lain sket kot.

Tengku Norazuwin Binti Che Ku Zangi said...

bawak mengucap kak ra...sy fham apa yang kak ra cite.

~amy liana8886~ said...

hahahaha...citer xmcm ane tp gaduh tu ganas pelik..kelako la kakra n ur tunang nie..hehe..ye nk manja la tu..hehehe

Seteguh_Karang said...

heheee...bukan gaduh tu mie....tu nmnya saling tukar idea..biasalah kan?klo x, xnmanya kehidupan. kan? kan? kan?

Anonymous said...

knape naim snyap jer tue...takut ker...hehehehe
k.ra dah ngamuk 2...mjur x khwin lagi... kalu dah kahwin camner erk....hehehehe