Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Selamat menyambut hari kemerdekaan ke-52


31 ogos adalah satu tarikh keramat yang mana Malaysia telah berjaya mendapat pemerintahan sendiri.Dalam erti kata yang lain , Malaysia telah bebas dari penjajah.



Kita dapat lihat di kaca television, sambutan kemerdekaan tetap dibuat di Stadium merdeka sekalipun sekarang Malaysia sedang dilanda H1N1, dan mereka tetap bersemangat walaupun ini merupakan bulan Ramadhan yang menuntut umat Islam seluruhnya berpuasa.Kita semua berbangga dengan semangat yang ditunjukkan demi meraikan hari kemerdekaan tersebut.



Tetapi, cukupkah kalau sekadar semangat yang kita ada semasa menyambut hari kemerdekaan tersebut? Yang nyata, pemikiran kita sebenarnya belum merdeka.Anak-anak muda terkinja-kinja di kelab-kelab malam, disko2, dan berkepit disana sini.Rambut perang, pakaian cukup menjelikkan mata memandang.Begitukah caranya bangsa yang merdeka? Mengambil identiti barat, menjadikannya sbg identiti kita sendiri..Menjadikan Barat sbg icon kpd pembentukan diri.....



Oleh itu, wahai anak bangsaku. Marilah kita memerdekakan diri kita sepenuhnya. Jadikanlah cara hidup Islam sebagai identiti diri kita dan nabi Muhammad S.A.W sbg icon kita...Sebetulnya, kita sudah punya icon sendiri yang jauh lebih baik daripada yang ada di Barat sebagaimana yang telah didasarkan dalam Al-Quran kalamullah.




Apapun, sy sangat mengharapkan diri saya dan umat Islam seluruhnya dapat menghayati kemerdekaan serta memahami erti kemerdekaan yang sebenar. Selamat menyambut ulangtahun kemerdekaan!

Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

No comments: