Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Hari-hari yang sibuk


Sejak 2, 3 hr nie, banyak keje yg nk kena siapkan. Dan sekarang saya semakin faham apa yang sedang saya pelajari sekarang.. Dan saya rasa semakin jatuh cinta pada knowledge engineering..



Walaupun saya mngambil masa untuk mengenali kawan2 sekerja, mengenali kerja yang mndatang, tp saya yakin saya akhirnya dapat mnguasai kerja yang saya hadapi sekarang. Web Semantic? Apakah web Semantic? Web Semantic adalah satu proses pencarian yang mana saling ada kaitan antara setiap carian yang dibuat oleh pengguna.


Contohnya, apabila pengguna mencari nama Kemudahan pada bahagian Search di laman web tersebut, apa yang akan dipaparkan ialah berkenaan dengan hospital dan diterangkan berkenaan hospital. dAlam penerangan tersebut, mengatakan hospital berada di daerah Lipis. Maka, pengguna jugak dalam masa tersebut boleh mencari apa itu Lipis. Menarik bukan?? Ini adalah antara kerjaya dan ilmu yang terbaru yang saya kuasai dan hanya sedikit orang yang menguasai ilmu ini.




Disebabkan itu, masa kerja harus digunakan sepenuhnya untuk kerja, sehinggakan sya tidak boleh berkomunikasi dengan rakan-rakan yang lain jika sekadar mengunakan skype semata2. Dan setiap 2 hari, kami akan masuk ke dalam bilik meeting. Sama2 membincangkan mslh kerja yang dihadapi.



Dan dalam saat genting sebegini, semacam ada perkara yang menakutkan. Betullah kata orang, kalau nak buat sesuatu kerja jangan bertangguh. "Nanti xade masa langsung untuk kerja yang sudah tertangguh itu..".Tp, apa nak buat, kdg2 kuasa tidak berada di tangan kta untuk menyegerakan sesuatu perkara..Dan saya hanya berserah pada Dia. Andai Dia menghendakkan sesuatu itu terjadi, jadilah. Tp, andai dia tidak menginginkan sesuatu itu terjadi, saya hanya mampu menerima dengan redha..Setiap yang berlaku , ada hikmah disebaliknya. Manusia hanya merancang, yang menentukan adalah Dia.Dan kita hanyalah manusia yang kerdil..tidak boleh tidak, harus pasrah atas apa yang berlaku..



Kerja yang saya ada sekarang membuatkan saya seakan tidak sempat untuk berfikir kepada perkara yang akan berlaku. semua perasaan bercampur baur. Tp, apa yang lagi yang harus dibuat melainkan menunggu masa yang akan tiba.. Fikir atau tidak.. Apa yang pasti, saat itu akan tiba juga..Hidup, mati, jodoh,pertemuan, perpisahan.. Semuanya ditangan Tuhan!! Dan setiap yang berlaku harus diterima dengan hati yang terbuka..Allah tidak akan mensia-siakan hambaNya.InsyaAllah!


Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

No comments: