Alunan zikir indah

Di Bawah SATU cahaya..



WHICH STARTED HERE!!~~LETS SEE!!~~

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah S.W.T, Tuhan sekalian alam.
Just Play it!

Andaiku pergi

KeredhaanMu..|||
Damba KasihMu|||

Setiap detik nafasku, sentiasa bersamamu, wahai bidadaraku,
suami yang ku kasihi.Ku mencintaimu kerana kamu
melabuhkan cintamu pada-Nya.

Sedihnya aku...

Kepulangan aku ke kampung 2 minggu yang lepas rupanya merupakan pertemuan terakhir aku dengan pakcik aku, iaitu adik ayah.

Semalam, pukul 2 aku menerima berita sedih. 28 col tak berjawab rupanya megkhabarkan tentang kematian pakcik aku.. Aku tak dapat menahan sebak. Lalu kutinggalkan teman-teman yang makan bersama ketika itu. Nasib baik waktu itu, ada siti disamping aku. Menenangkan aku saat kesedihan.Kalau tak mesti aku keseorangan.

Pakcik aku meninggal pukul 7, tp betapa aku terlalu mementingkan aktiviti yang kulakukan di masjid. Aku silentkan phone menyebabkan perkhabaran yang ku terima agak terlewat. Aku agak terkilan kerana tidak dapat bersamanya di saat kematian dia..Dan aku juga agak terkilan kerana hajat dia untuk melihat aku dan abang naik pelamin xkesampaian.

Tapi, mana boleh ikut kan sgt rasa terkilan. Sbb Allah lebih berhak ke atas milikNya.. Aku juga adalah makhlukNya.Jadi, aku mesti pasrah.Terima dengan redha.
Entah esok atau lusa, aku juga akan diambil oleh Yang Maha Pencipta..Menyedarkan aku, betapa Singkatnya umur manusia..Sekelip mata saja nyawa diambil. Sesaat pun tidak menunggu!!! Apapun, semoga dia tergolong dalam golongan hamba yang mendapat redha Allah, dan termasuk dalam kalangan orang2 yang beriman.Aamiinnnn.

Al-Fatihah
Nak kata apa2. Tulislah kat bawah tu yer

4 comments:

fazilahjamiah said...

slm takziah dr sy k.ra..sbr byk2 n slalu la berdoa agar arwah ditempatkan dikalangan org yg beriman...

Aminn......

Seteguh_Karang said...

Terima kasih, pazi...Keprihatinan awk sgt sy hargai...

pieya said...

setiap yg idup pasti akan kembali pdNYA...al-fatihah tuk uncle kak ra....

Tengku Norazuwin Binti Che Ku Zangi said...

takziah juga sy ucpkan tuk awk.